Cyberpunk 2077 konačno je vani. Ako ste ikada čuli/gledali Ozzy Man-a, osebujnog lika sa YouTube-a, koji na specifičan način opisuje viđenje stvari oko sebe – onda biste se mogli složiti da bi on bio THE osoba za komentirati Cyberpunk 2077. Od silnih najava do još silnijih odgađanja. Od godine do godine i masu datuma. Sve se to događalo pred našim očima. I sve je to ispratilo najavu ove igre, koja je trebala biti vrlo spektakularna.
Po izlasku Cyberpunk 2077, nismo sigurni koliko je riječ o spektaklu. No, lako za nas. Malo teže za ekipu iz CD Project Red-a. Ekipu developera koja stoji iza razvoja ove igre.
Ni oni nisu sasvim sigurni da je riječ baš o najboljoj verziji igre koja je izašla van. Stoga su obećali vratiti novac svima onima koji zatraže. No, teške riječi na stranu, idemo vidjeti što se to događa sa ovom popularnom igrom.

Prva najava Cyberpunk 2077 bila je još davne 2012. godine …
Cyberpunk 2077 nastao je na temelju stolne igre Cyberpunk 2020 iz 1990. godine. Riječ je o igri RPG (role-playing) žanra. Radnja je smještena u 2077. godinu, u distopijskom gradu pod imenom Night City.
Obzirom da se prve najave izlaska spominju još prije 8 godina, osjećaj razočarenja koji je zahvatio gaming zajednicu i nije bio baš potpuno neispravan. CD Project Red, poljska grupa developera koja stoji iza ovog naslova, u nekoliko je navrata odgađala sam izlazak igre. Čak tri datuma bila su spominjana samo u ovoj godini.
Izlike su išle na račun toga da ne treba brzati jer postoje dodatni poslovi provjere, balansiranja mehanizama u igri i popravaka bugova kako bi ona bila savršena. Ali nakon ovoliko godina, pitanje je zapravo koliko sve to stoji kao opravdan razlog. Stoga se već spekuliralo je li bojazan i nesigurnost zahvatila ekipu CD Project Red-a. Odnosno možda ni oni sami nisu bili sigurni hoće li proizvod zaista biti blizak onome što se planiralo.
A upravo tome svjedočimo i zadnjih dana, od kad je igra konačno vani.

Cyberpunk 2077 konačno je vani
10. prosinac, ove blago kriminalne godine, bio je presudan za konačan izlazak igre. Što se odgađalo, odgađalo se. Što se napravilo, napravilo se.
Iako je igra već dobila neke nagrade, njen izlazak svakako jest od važnijih gaming događaja. Ali od silnog spektakla, obuzelo nas je neko, ne baš spektakularno oduševljenje.
Da, igra jest dobra. To potvrđuju i traileri i gamplayevi, i razina detalja te najavljene mogućnosti u igri. Ali količina bugova je onak’, malo rubna. Kad kažemo malo, mislimo malo više.
Ok, postoje igrači koji su pravi drama queen i dižu frku čim igra malo zaštuca. No, neosporiva činjenica jest da je igra nebrušeni dijamant. I da joj je potrebno još dodatno brušenja.
Složili se mi ili ne oko ovoga, CD Project Red već je pozvao one koji nisu zadovoljni igrom da zatraže povrat novca.
Platforme na kojima je Cyberpunk 2077 dostupan su PC, PS4, Xbox One te Google Stadia. Potvrđeno je kako će postojati i prilagođena verzija za PS5 i Xbox Series X konzole, koja će izaći na tržište početkom 2021. godine.

Kako izgleda Cyberpunk 2077?
To je otvoreni svijet s šest različitih regija. Samim gradom upravljaju korporacije. U igri je prezentirana mračna budućnost društva. Svijet Night Cityja karakteriziraju dehumanizacija, strah, prisustvo robota, kriminal i korporativno upravljanje svijetom.
U vizualnom smislu igra neodoljivo podsjeća na film Blade Runner. Sa svojim mračnim, zagasitim siluetama futurističkog grada stvara negativnu sliku tehničkog napretka i ocrtava rušenje socijalne strukture na štetu čovjeka.
Svi igrači moći će iskusiti i vidjeti kako u Night Cityju roboti igraju važnu ulogu u društvu te skupljaju smeće, održavaju ulice ili služe u funkciji javnog prijevoza. Svi grafički detalji pojačani su korištenjem „ray tracing“ tehnologije, koja je u Cyberpunku na dosad neviđenoj razini detalja.
U takvom hipertehnologiziranom svijetu budućnosti, igrač upravlja likom plaćenika V-a u prvom licu. Zanimljivo je da se njegova pojava može individualno prilagoditi i igrači imaju mogućnost izbora tipa tijela, odjeće, lica, frizure, glasa. Ali nemaju mogućnost tradicionalnog izbora na temelju roda. To omogućava da se pri prilagodbi lika mogu izabrati, primjerice, ženski glas i muška fizionomija pa su tako proširene granice u njegovoj kreaciji.

V – vještine
Kod V-a postoji pet vještina koje se tijekom igre mogu nadograditi: tijelo, inteligencija, refleksi, tehnika i hladnoća (cool). Nadogradnja tijela odnosi se na razvitak fizičkih mogućnosti. Kod inteligencije se radi o sposobnosti rješavanja problema, primjećivanju stvari ili pamćenju informacija.
Refleksi utječu na koordinaciju i motoriku, što može biti važno kod raznih vještina poput vožnje ili borbe. Tehnika tj. technical se odnosi na poznavanje hardvera i drugih oblika tehničkih uređaja. Veliku ulogu igra u popravljanju i upotrebljavanju novih stvari.
Hladnoća ili cool, su sve vrste reakcija na stres, strah, pritisak ili bol. Ova sposobnost posebno utječe na to kako nas drugi likovi u igri vide tijekom interakcije.
Lik V-a ima tzv. skill tree, što je zapravo pregled vještina u koje se mogu investirati dobiveni poeni tijekom igre. Za razvijanje skill treea nema jedinstvene formule i svaki igrač prilagođava vještine V-a svom načinu igranja. Poeni se mogu koristiti za unaprjeđivanje baratanja noževima, puškama, korištenja hakiranja, atletskih sposobnosti itd.
V – karakter
Poeni se skupljaju i za iskustvo koje ima utjecaj u određenim dijelovima igre i daje nadogradnju vještinama V-a. Osnovno iskustvo dobiva se prolaženjem glavnih misija, no postoji i tzv. street cred koji predstavlja iskustvo dobiveno igranjem i rješavanjem pozadinskih zadataka koje garantira i određeni status na ulici. Street credom mogu se otključati dodatni zadaci, dobavljači i lokacije.
Sukladno tome, postoje tri tipa karaktera koje V može razviti: Netrunner, Hackie i Solo. Na izbor je igračima žele li da se karakter lika više razvija u smjeru ovladavanja i usavršavanja u hakiranju, poznavanju funkcioniranja strojeva ili borbenom (combat) stilu.
Tip karaktera V-a nije jedino što utječe na ishod igre. Postoji mogućnost izbora puta kroz nomad, street kid i corporate opcije. Radi se o pozadini/porijeklu lika kojim upravljate i odabir ovdje nije bezazlen. U raznim interakcijama pozadina lika može odigrati ulogu kod otvaranja tema pojedinih dijaloga. Za to se mogu dati i primjeri odabira street kid opcije. Koja će u nekim fazama igre biti korisna, osobito kada vas netko pokuša prevariti. Ili corporate opcije koja će V-u pružiti bolji uvid u strukture korporacija.

Stilovi igranja i rješavanja zadataka u Cyberpunku 2077
Mogu se svesti na dva oblika: akcijski i taktički.
Igrači koji su ljubitelji akcije i napucavanja morat će obratiti pozornost na vrste oružja koje dolaze u 3 kategorije: power (standardno), tech (penetrira kroz zidove i neprijatelje) i smart (unaprijeđeno oružje poput npr. homing metaka koji sami prate metu).
Taktički način prolaženja zadataka također traži ulaganje truda i proučavanje dostupnih mogućnosti. Hakiranje je jedna od osnova taktičkog pristupa bez ulaženja u direktne sukobe. Igrači će već ovdje morati naučiti kako funkcionira hakiranje s udaljenosti ili pomoću nanowirea, žica kojima se može manipulirati ljudima, strojevima i računalima.
Braindance
Vrste štete koje V-u drugi mogu nanijeti su: physical, thermal, EMP (elektromagnetski valovi) te chemical. Igrači će tijekom igre morati naučiti koje vrste neprijatelja uzrokuju pojedinu štetu što je jedna od osnovnih vještina potrebna prije ulaska u sukob.
Tehnološke inovacije koje su dio daleke budućnosti u Night Cityu očituju se kroz razne aspekte. Kod samog lika V-a mogu se spomenuti dvije najvažnije: kibernetski implantati i braindance.
Kroz korištenje i kupovanje kibernetskih implantata V razvija nove vještine kao što je npr. učenje jezika i skuplji implantati ujedno znače i kvalitetnije odrađen zadatak.
Braindance će većini biti jedan od intrigantnih noviteta u Cyberpunku 2077. To je mogućnost proživljavanja događaja iz perspektive druge osobe koje je u igri prikazano kroz „utapanje“ u VR svijet.

U formi videa iz prvog lica, V će pregledavati iz subjektivne perspektive NPC-a (non-player chartera tj. lika kojim upravlja A.I.) lokacije na kojima je taj lik u igri bio. Ili interakcije s ostalim likovima kojima je prisustvovao.
Braindance će biti dio istraživanja događanja u Night Cityju i tzv. environmental story tellinga tj. otkrivanja novih sadržaja kojima igrač postaje aktivni sudionik stvaranja narativa.
Kretanje V-a po gradu slično je onome kao u igrama GTA serijala. V može koristiti vozila, ulaziti u zgrade, imati razne interakcije s prolaznicima i građanima, a prilikom svakog kaznenog prekršaja alarmirana je policija, ovisno o lokaciji.
Zanimljivo je da se među prolaznicima i stanovnicima Night Cityja nalazi određeni broj njih koji ne pričaju engleski. Te će komunikacija s njima biti moguća samo putem korištenja implantata.
Gameri koji su navikli na stvaranje nasilja kao u GTA-u morat će znati kako se u Cyberpunku ne može nauditi baš svima. Djeca te likovi važni za stvaranje priče u igri izuzeti su od toga.
Kompleksnost likova i interakcija
NPC-i nisu samo jednoobrazni likovi ubačeni u igru. U Cyberpunku više brige je posvećeno stvaranju kompleksnosti likova i interakcija. Na njihovo ponašanje utjecat će razni faktori – kao što su doba dana ili vremenski uvjeti. U dijalozima s njima, V može birati teme i tijek razgovora, što na kraju utječe na završetak igre.
Posebnu kategoriju likova čine tzv. fixers što se odnosi na ljude s vezama, švercere ili prodavače informacija koji imaju posebnu vještinu – streetdeal. S njima će V redovno biti u kontaktu i oni će davati V-u zadatke. Često će biti situacija, kako će upravo određeni fixer imati informaciju o nekoj osobi ili događaju. A sve to će imati i svoju cijenu.
Važno je još napomenuti kako klasični status „Game over“ u Cyberpunku dolazi samo u trenutku smrti V-a. Ako se neki zadatak s V-om ne uspije obaviti, igra će krenuti dalje, uz određene posljedice po radnju.
Dodatne pogodnosti u Cyberpunku koje mogu pružiti još nešto ekstra zanimljivosti su mini igre u obliku hakiranja, automobilskih utrka, pucanja iz daljine i mnogih drugih.

Sve što stvarno trebate znati iz svijeta gaminga
Igre.hr za vas donosi najaktualnije teme iz područja gaming tematike. Dobrodošli ste nam podijeliti svoje komentare, mišljenja ili pak prijedloge.
Za novosti ovog tipa, skoknite s vremena na vrijeme našu rubriku Novosti. Članak slobodno dijelite prijateljima. Ili, potražite nas putem Facebook-a.