Saint Kotar – prva sablasna hrvatska videoigra

Novosti Jelena Kišiček 0

Gledajući nedavne događaje naše mile zemlje, nije se teško složiti da ovdje vlada i horor i sablast. No, može li to poslužiti kao predložak jedne ozbiljno strašne videoigre? Pa…. čini se da može. Saint Kotar je prva sablasna hrvatska videoigra koju razvija ekipa pod imenom Red Maryr Entertainment.

U ovom tekstu predstavit ćemo samu igru, ljude koji se kriju iza njenog razvoja te ciljeve cijelog projekta. Ne, ne morate pokrivati oči rukama 🙂  Tekst neće biti strašan 🙂  ali igra, hm… idemo vidjeti.

 

Saint Kotar - prva hrvatska sablasna videoigra
Saint Kotar – prva hrvatska sablasna videoigra / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice

 

Saint Kotar – Sveti Kotar – Gorski Kotar

Nakon dugo vremena moglo bi se dogoditi da se na tržištu videoigara pojavi jedna hrvatska point and click avantura. Točnije, radi se o psihološkoj horor avanturi pod nazivom Saint Kotar. Projekte sličnog žanra u hrvatskoj produkciji nismo mogli baš tako često vidjeti. Zadnja videoigra, koja i danas slovi kao jedan od boljih hrvatskih proizvoda iz te kategorije, bio je kultni Poslanik iz 2000. godine. Klasična point and click avantura s SF pričom koja je smještena u svemiru.

Naziv Saint Kotar (Sveti Kotar) odmah asocira na Gorski kotar. Jasno je, kako je ta planinska regija poslužila kao inspiracija za izradu igre. Sjajno je vidjeti, da bi možda po prvi put, mogli imati videoigru koja promovira ruralni dio neke hrvatske regije.

Gorski kotar je sa svojim šumama, planinama i specifičnom klimom sjajna okolina za smještanje psihološke avanture s elementima horora. Red Martyr Entertainment je to znalački prepoznao. Isto potvrđuje i 70 različitih lokacija koje se oko malog ruralnog gradića Saint Kotara mogu istražiti. Za izradu svih su, kao inspiracija, poslužile stvarne lokacije u Gorskom kotaru te njegova lokalna arhitektura, povijest, narodne priče i legende.

Red Martyr Entertainment u svom timu ima četiri stalna člana i nekoliko freelancera. A svi zajedno pokrivaju područja od game designa, programiranja i umjetnosti do animacije, zvuka ili projektnog menadžmenta.

 

Saint Kotar - prva hrvatska sablasna videoigra / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice
Saint Kotar – prva hrvatska sablasna videoigra / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice

 

Saint Kotar – o čemu se tu radi?

Radnja se, kako je već rečeno, odvija u gradiću Saint Kotar koji se nalazi podno planinske regije. U tom mjestu se događaju jeziva ubojstva i čudni fenomeni. Dva glavna lika u igri su Benedek Dohnanyi te Nikolay Kalyakin koji dolaze u grad jer su pozvani na izložbu srednjovjekovnih artefakata. Svojim dolaskom bivaju uvučeni u niz ubojstava koja su povezana sa štovanjem vraga, kultovima i vračanjem. Kroz svoja istraživanja Dohnanyi i Kalyakin, pokušat će saznati što se krije u mračnoj prošlosti grada.

U igri možemo odlučiti kojeg lika kontroliramo kao igrači. Takve odluke značajno će utjecati na priču, jer ona može imati dvije linije. Korisno je znati kako se i tijekom igre upravljanje likovima može mijenjati.

Saint Kotar nudi oko 20 sati igranja u prelijepo oblikovanom svijetu s napetom radnjom. Mračan, originalni soundtrack sigurno doprinosi atmosferi mističnosti.

 

Kao inspiraciju za izradu igre Red Martyr Entertainment naveo je starije point and click naslove avantura poput – Broken Sword i Gabriel Knight, serije Twin Peaks, Black Mirror i True Detective, film Sedam te pisce poput Lovecrafta i Poea.

 

Može se još spomenuti kako je posebna pažnja pridodana svakom segmentu. Tako su glasove likovima u igri posudili voice actori koji su radili na nekima od poznatijih igara kao što su Wolfenstein 2, Devil May Cry 5 ili Star Wars: Battlefront 2.

 

Prava ekskluziva je angažman Happyja Anderson kao voice actora za glas jednog od likova u igri. Radi se o glumcu koji je inače poznatiji po ulozi serijskog ubojice Jerryja Brudosa u Netflixovoj seriji Mindhunter.

 

Saint Kotar - prva hrvatska sablasna videoigra / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice
Saint Kotar – prva hrvatska sablasna videoigra / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice

 

Kako je Saint Kotar razbio marketing k’o beba zvečku

Posebno treba pohvaliti marketinšku kampanju i promociju igre od strane Red Martyr Entertainmenta. Za razvoj Saint Kotara, ekipa je pokrenula kampanju na Kickstarteru, poznatoj platformi za skupljanje donacija za kreativne projekte. Kao i svaki projekt na sličnoj web stranici, igra Saint Kotar imala je svoj cilj financiranja i rok za dovršetak. Iz Red Martyr Entertainmenta najavili su kako će igra biti završena i izdana u roku od godinu po završetku Kickstarter crowdfunding kampanje.

Cilj je bio prikupiti iznos nešto veći od 44.000 američkih dolara. Objavljen je tzv. stretch goal progress gdje je Red Martyr Entertainment naveo nekoliko ciljeva koji će se, ovisno o svoti dobivenog novca, ispuniti. O iznosu kojim će se raspolagati ovisi hoće li se igra plasirati na ostale konzole ili imati cjeloviti voice acting. Još jedan potencijalni dodatak su DLC (downloadable content) tj. dijelovi igre koji će se „skidati“ preko interneta.

 

Na Kickstarteru je prikupljeno preko 50 tisuća dolara. A igru je, svojim donacijama podržalo 1163 ljudi.

 

Saint Kotar - uspjeh na platformi Kickstarter / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice
Saint Kotar – uspjeh na platformi Kickstarter / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice

 

Izdavači igara se ovim mehanizmom često koriste kada igra već ima određenu publiku te se želi produžiti njen životni vijek prodajom DLC-ova ili čak tzv. season passova (unaprijed kupljena kolekcija budućih DLC-ova). Red Martyr Entertainment odlučio se na nešto drugačiju strategiju koja DLC koristi od početka. Za gaming zajednicu okupljenu oko Saint Kotara također su bili postavljeni ciljevi – community stretch goals. Povećanje lajkova na društvenim mrežama kao što su Facebook ili Twitter isto tako osigurava objavu nekih dodataka za igru.

Fanovi i budući igrači također nisu zaboravljeni. Red Martyr Entertainment objavio je detaljne kategorije nagrada koje se temelje na iznosu koji je uplaćen u crowdfunding kampanju na Kickstarteru. Ovdje su se našle razne zanimljive pogodnosti kao što su novi „updateovi“, pozadine, strip, soundtrack ili majica.

A svi koji to žele, slobodni su zaigrati besplatan prolog Saint Kotar igre (demo verzija) u trajanju od 2 sata putem Steam platforme.

 

Saint Kotar - prva hrvatska sablasna videoigra / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice
Saint Kotar – prva hrvatska sablasna videoigra / Slika preuzeta sa Red Martyr Entertainment službene facebook stranice

 

Usudiš li se igrati Saint Kotar?

Saint Kotar je 2.5 point and click avantura koja je prvenstveno namijenjena za Windows, Mac ili Linus sustave. Ali plan je da na tržištu budu dostupne verzije za Nintendo Switch, Playstation te Xbox.

Saint Kotar izlazi u trenutku kad point and click žanr igara nema toliku popularnost kao što je nekad imao. Sjetimo se samo nekih naslova iz devedesetih kao što su  – The Curse of Monkey Island, Broken Sword ili Grim Fandango. Igre koje su u to vrijeme bile jedne od najpopularnijih i predstavljale su vrhunce point and click avantura.

Danas je situacija nešto drugačija. Gamere od tog žanra često odvraćaju statičnost i pasivnost. Uzrok tome nisu samo teške i nelogične zagonetke, pixelhunting u smislu traženja teško vidljivih predmeta u pozadini ili dugotrajno preslušavanje razgovora likova da bi se došlo do „hinta“ za rješenje. Već ograničenost svijeta u kojem se likovi kreću. Restriktivni dizajni takvih igara mogu danas u vremenu open-world mapa i slojevitog upravljanja likovima djelovati ograničavajuće na igrače.

 

 

 

Uspjeh i očekivanja Saint Kotara

Red Martyr Entertainment je svakako napravio pravi potez što je pokrenuo crowdfunding kampanju na Kickstarteru. Razvoj igre bez dovoljno financijskih sredstava uvijek predstavlja problem za male tvrtke. Kampanja je sigurno donijela povećanje budžeta. Možda je u kontekstu današnjeg interesa gamera, koji je ipak slabiji za point and click avanture, još važniji odabrani marketinški model s ciljevima i periodičnim DLC-ima – koji je svakako osvježenje na tržištu (pogotovo hrvatskom) i nudi nešto novo za buduće korisnike.

Igra će ponuditi mnogo širi okvir od samog gameplaya i linearnog rješavanja zagonetki. Očekujemo je u kolovozu ove godine.

A o tome koliko truda i odricanja stoji iza hrvatskog tima koje se bavi razvoje igre – možete pročitati u intervjuu kojeg je objavio Jutarnji.hr.

 

 

Sve što stvarno trebate znati iz svijeta gaminga

Igre.hr za vas donosi najaktualnije teme iz područja gaming tematike. Dobrodošli ste nam podijeliti svoje komentare, mišljenja ili pak prijedloge.

Za novosti ovog tipa, skoknite s vremena na vrijeme našu rubriku Novosti. Članak slobodno dijelite prijateljima. Ili, potražite nas putem Facebook-a.