Isprobali smo: Chaos on Wheels

Photo of author

By Recenzije

Godina je 2155. Planet je u rasulu! Jer kako to već biva, velike korporacije su razvijale napredne AI programe za vlastite profite, dok je čovječanstvo godinama ukazivalo na moguće opasnosti od inih sustava te potencijalnu prijetnju za sve ljude na planeti, pa čak i šire. Bili su naravno u pravu te se jednoga dana rađa Helios, odmetnuti AI kojemu je cilj preuzeti sve automatizirano na svijetu i zasjesti na tron da vlada svime.

Tu u priču ulazimo mi. Ekipica sastavljena od nekolicine vozača, dovoljno hrabrih da sa svojim limenim ljubimcima naoružanim do zuba, pokušamo stati na kraj tom pomahnitalom programu i pritom da napravimo što više kaosa, kaosa na kotačima! To je ukratko premisa ove igre koja dolazi iz Hrvatske, točnije iz Slavonije.

Službeni filmski trailer

Maleni tim od nekolicine programera i zaljubljenika u igre zvanih Acodeon odlučio nas je malo vratiti u vrijeme kada su igre poput Interstate ’76, Twisted Metal i Carmageddon bile popularne. PC verzija koja je dostupna na Steamu putem early access programa zauzima 35 GB-a, te je za minimalno igranje preporučeno imati konfiguraciju s 8 GB-a RAM-a.

Verzija koju smo igrali sadržava kampanju od 10 poglavlja, Chaos Career za jednog igrača, prilagođeni odabir igranja s podijeljenim zaslonom za dva igrača, kao i dva načina igre. Ukupno je igračima na raspolaganju više od 25 vozila s dodatnom opremom i grupa jedinstvenih likova s kojima se upravlja. U ovome trenutku igra ne podržava hrvatski jezik. Iako smo malo tržište što se tiče prodaje originalnih primjeraka videoigara, nadamo se kako će isti biti ubačen u nekom od budućih updateova.

Vroom! Vroom!

Nakon instalacije započeli smo s kampanjom i normalnom težinom. Ubrzo smo shvatili kako prelazak neće biti mačji kašalj. Svaka misija kampanje kojih je ukupno u ovome trenutku deset počinje naracijom pisma koje nam nešto govori o njoj i o vozaču s kojim izvršavamo zadatak. Za sve početnike u žanru dobra stvar je što naravno postoji i kratki tutorial koji nas uči osnovama (kako ciljati, pucati, i ostale stvari koje će nam koristiti tijekom igre).

Grafičke postavke u igri

Ideja misija i sama radnja je dosta jednostavna. Svodi se na to da u zadanom vremenu uništite naoružane postaje, tj. automatizirane strojnice razbacane po mapama kojima upravlja Helios. Misije su raznolike, variraju od pustinjskih, seoskih, snježnih i noćnih. Za razliku od igara gdje se developeri odluče na reciklažu mapa (primjerice snijeg i pustinja su identične mape) ovdje to nije slučaj. Svaka mapa je posebna na svoj način.

Prva misija zadala nam je muke dok nismo shvatili kako pravilno koristiti strojnice na autu u kombinaciji s raketama Pravilno korištenje oružja je način da najbrže uništavamo zadane objekte i ostale aute koji se pojavljuju da nam zagorčuju život dok vrijeme neumoljivo curi.

Tijekom igranja otkrili smo kako osim tipkovnice, moguće se boriti putem Xbox i PlayStation kontrolera. Unatoč tome što smo prvenstveno PC igrači, neki od nas više preferiraju igranje na konzolama, tako da je ova mogućnost alternativnog načina kontrole dobro došla.

Iznenadili smo se koliko je igra na normalno razini težine dosta teška, jednim dijelom jer su neprijatelji kao spužve za upijanje metaka, a drugim dijelom jer smo se borili protiv vremena od 12, 15, 18 minuta ovisno o misiji. Ne želimo zamišljati kako to izgleda na hard ili chaos postavkama, ali ako netko zapne tu je i blaženi easy mode.


Vizualno na momente igra izgleda kao rani PlayStation 3 naslov iz 2007. godine

Što se tiče oružja, postoji par varijacija raketa koje se mogu pokupiti u okolišu i one dosta olakšavaju uništavanje neprijatelja. Također je bitno stalno se kretati i skupljati predmete koji obnavljaju zdravlje auta i njegov štit, to je ključno za preživljavanje. Kampanja je trajala nekih oko osam sati s par misija koje su nam zadavale glavobolju i morali smo ih više puta prelaziti. Postoji i par borbi protiv tzv. šefova koje su zabavne ali ne očekujte neki akcijski spektakl.

Kako se prelazi glavni mode, tako se otključavaju dodatni auti i bolje naoružanje za drugu dostupnu opciju prelaska, a to je Chaos Career. Za razliku od kampanje u kojoj svaka misija ima drugi auto s drugačijim vozačem i naoružanjem na koji se ne može utjecati, ovdje je moguće kupovati bolja vozila, bolja oružja, bolji oklop, te se to sve još dodatno može unaprijediti novcima koje dobivamo u borbama.

U garažu, u garažu

Mape su identične kao i prije ali sada su na njima postavljeni snažniji neprijatelji u obliku neprijateljskih autiju koji nisu šala. Za sve želje dodatnih izazova, Chaos on Wheels sadržava i dodatne načine igre kao što su: Deathmatch, Chaos, Team Deathmatch i Garage koji u vrijeme našeg testiranja nisu bili funkcionalni, ali vjerujemo da će biti dostupni igračima čim krene early access.


Noć je mlada, vrijeme je za akciju!

Tehnički dojam

S tehničke strane gledano igra je solidna, ništa spektakularno kao u Gamepiresovom Gas Guzzlersu, ali nije za zamjeriti mladom hrvatskom timu sastavljenom od šačice ljudi koji se probijaju u svijet videoigara. Ima mjesta za puno poboljšanja od primjerice kreiranje zanimljivijih umjesto generičkih neprijatelja, poboljšanja zvukova automobila, do ispravka tromog kretanja vozila po pustinji ili snijegu te unaprjeđenja naracije.

Iako se radi o early access naslovu moramo reći kako je tijekom igranja Chaos on Wheels radio odlično bez ijednog rušenja ili zamrzavanja. Također nismo primijetili nikakve bugove koji nam pokvarili mišljenje o ovom domaćem projektu.


Jedan od brojnih game overa koji smo imali tijekom višesatnog igranja

Potajno smo očekivali hrvatski jezik u igri u obliku psovki, natpisa na lokacijama ili pjesama domaćih bendova nažalost ništa od toga. Doduše, moramo biti iskrenim, možda smo previše igrali Gas Guzzlers te smo u nekim stvarima vršili usporedbu između obje igre.

Svidjelo nam se što pojedine mape dovode igrače u nezgodne situacije. Snježna prohladna mapa osim što je teška za kontroliranje vozila po zaleđenim površinama donosi mogućnost zamrzavanja strojnica! Ostale stvari koje smo uočili zapravo su sitnice koje nam ne kvare konačan dojam o igri.

Što nam nosi budućnost?

Dečki iz Acodeona planiraju postepeno ubacivati dodatni sadržaj koji će uključivati nove automobile, vozače, i oružja U planu je dodati nove načine igranja, lokalizirati igru na više jezika, izvršiti optimizaciju i poliranje, te poboljšati postojeće gameplay (umjetnu inteligenciju, prilagodbu vozila, vizualne efekte i grafiku). Zavisno o prihvaćenosti od strane igrača, odnosno prodajnom rezultatu ne bi nas iznenadilo da igra izađe i na aktualnim konzolama. Ako može Gas Guzzlers biti dostupan na njima, ne vidimo zašto ne bi Chaos on Wheels isto bio.

Kratki prikaz gameplaya

Primjerak igre za potrebe recenzije ustupio razvojni studio Acodeon