Acodeon je slavonski studio iz Strizivojne osnovan 2020. godine. Cilj osnivača Arona Gašpića i Dominika Čondića je stvarati zanimljive i uzbudljive video igre koje će privući igrače diljem svijeta.
Prije nego što su osnovali studio, momci su radili na projektima za klijente u Unreal grafičkom pokretačku. Povodom izlaska prvog velikog projekta automobilističke igre Chaos on Wheels dostupne na PC-u putem Steama porazgovarali smo s njima. Njihove odgovore na naših deset pitanja donosimo u cijelosti.
Kada i kako ste došli na ideju da počnete raditi na razvoju videoigara?
Od malena smo voljeli video igre, a tokom srednje škole video igre su bile cesta tema te kako bi bilo super napraviti vlastitu video igru. Tada smo i krenuli s upoznavanjem game enginea Unreal Engine 4.
Koliko je bilo prepreka u početku?
Bilo je puno prepreka, ponajviše zbog neiskustva u dizajniranju video igara, i planiranju njenog razvoja.
Tijekom razvoja Chaos on Wheelsa koji je bio najveći izazov?
Najveći izazov je bio osigurati dovoljna sredstva i vrijeme za razvoj s obzirom da smo se mi odlučili financirati iz vlastitih izvora. Pronaći balans između rada s klijentima i rada na Chaos on Wheelsu.
Možete li nam reći kakve su reakcije igrača i medija (domaćih i inozemnih) na vašu igru?
Trenutne reakcije koje smo prikupili su vrlo pozitivne. Igra je zabavna i puna potencijala te mnoge podsjeća na stare igre poput Twisted Metala i Vigilante 8 što nam je i bio cilj.
Kakvi su planovi za budućnost? Sada kada je Chaos on Wheels dostupan u early accessu planirate li se fokusirati samo na njega ili imate u izradi nove projekte iz drugih žanrova?
Za sada ćemo se držati samo Chaos on Wheelsa te njega dalje razvijati i poboljšavati.
U planu vam je izdavanje igara na konzolama ili ste striktno orijentirani na PC?
Izdati ćemo i za konzole, no još neko vrijeme dok je u Early Accessu bit će dostupno samo za PC.
Vaše mišljenje o hrvatskoj industriji videoigara?
Iznimno dobro, sretni smo s trenutnim stanjem u Hrvatskoj. Postoji nekoliko većih studija, puno manjih te mnogo prilika za učenje i ulazak u industriju. U Hrvatskoj industrija videoigara je definitivno u porastu, i vjerujem da će biti jedna od jačih industrija u Hrvatskoj u skoroj budućnosti.
Postoji li suradnja između domaćih razvojnih studija, primjerice razmjena iskustva, dijeljenja tehnike izrade igara, zajednički rad na pojedinom projektu itd?
Vjerujem da postoji. Mnoge zajednice poput CGDA i HU-IZ-VI te puno okupljanja gdje se razmjenjuju iskustva i međusobno dijele savjeti i nove prilike u industriji.
Imate li koji savjet za čitatelje portala koji se žele okušati u izradi videoigara?
Definitivno vrijedi pokušati. Čak i ako se ne želite baviti profesionalno, izrada videoigara je jako zabavan hobi. Sve što vam je potrebno je dostupno na Googleu.
Gdje vidite videoigre u 2033. godini? Mislite li da će tada biti fokus na VR-u, virtualnim svjetovima u stilu Matrixa ili će načini igranja biti identični današnjci?
Vjerojatno će VR i virtualni svjetovi biti puno rašireniji, ali mislim da će “standardni” način igranja i dalje biti najzastupljeniji iz razloga što nije sve pogodno i praktično za igrati u VR-u. Također vjerujem da će veliki fokus biti na mobilnim igrama.
Dečki zahvaljujemo se na intervjuu i želimo vam puno sreće i uspjeha! Ovaj mladi studio podržat možete na društvenim mrežama (Facebook, Instagram), YouTube kanalu i Linkedinu. Naš osvrt na Chaos on Wheels moguće pročitati ovdje.